PIRATERIA AL SUPERMERCAT Quan vagi al supermercat, recordi: busqui, compari i vigili amb les cpies… La venda a la manta ha arribat al centre comercial. Noms cal fer una volta entre les prestatgeries dels establiments principals per descobrir que les falsificacions no sn noms cosa dels xinesos. Desprs dinvertir importants quantitats de diners en recerca i desenvolupament de nous productes, els lders de la indstria alimentria pateixen el plagi cada dia. Per si hi hagut una marca que ha patit com cap altra les cpies de tercers, aquesta s Coca-Cola. A la companyia nordamericana, solen dir que es tracta de lensenya ms copiada del mn. Centenars de begudes de cola han proclamat ser tan Mri-Kola, Candy-Cola, Coke-Ola, Cola-Coke, Cold-Cola, i ms recentment Meka-Cola, que es ven com a alternativa al gegant als pasos rabs, sn noms alguns exemples de les marques que han sorgit al rebuf de loriginal. Per evitar aquest espoli de fake colas (el terme que utilitza la companyia per referir-se a les falses coles), Coca-Cola va arribar a contractar la coneguda Agncia de Detectius Pinkerton perqu investigues-sin els bars, demanessin la beguda i prenguessin mostres per poder analitzar-les qumicament, tot demostrant aix les possibles falsificacions.